Hugo Clémot, La philosophie d’après le cinéma. Une lecture de La Projection du monde de Stanley Cavell

Presses Universitaires de Rennes has just published Hugo Clémot’s La philosophie d’après le cinéma. Une lecture de la projection du monde de Stanley Cavell, a book that proposes a close reading of Cavell’s The World Viewed.

The table of contents (in French) is below, as well as a link to the introduction, available on the publisher’s website:

Introduction

  • « Une autobiographie de compagnons »
  • « Vues et sons »
  • « Photographie et écran »
  • « Le public, l’acteur et la star »
  • « Types ; les Cycles constituent des Genres »
  • « Des idées sur l’origine »
  • « Baudelaire et les mythes du cinéma »
  • « Le Militaire et la Femme »
  • « Le Dandy »
  • « La fin des mythes »
  • « Le Médium et les Médias du cinéma »
  • « Le monde comme mortel : l’âge absolu et la jeunesse »
  • « Le monde comme totalité : la couleur »
  • « L’automatisme »
  • « Digression sur un aspect de la peinture moderniste »
  • « La monstration (exhibition) et l’autoréférence »
  • « La caméra sous-entendue (The Camera’s Implication) »
  • « Les affirmations de certaines techniques »
  • « Reconnaître le silence »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s